Avast a colectat datele utilizatorilor și le-a vândut către Google, Microsoft și alte companii

25 Martie 2020

Producătorul Avast oferă o soluții software de tip antivirus și diferite instrumente de securitate atât gratuite cât plătite. Soluțiile Avast sunt populare și este folosit de peste 435 de milioane de utilizatori activi pe lună, care îl folosesc pe desktop-uri, laptop-uri și dispozitive mobile.

Ca parte a ofertelor sale, software-ul Avast oferă opțiunea de a opta pentru a permite firmei să colecteze anumite tipuri de date ale utilizatorilor, pe care apoi le vinde către o firmă subsidiară a concernului, Jumpshot.

O investigație realizată de Vice și PC Mag folosind date ale utilizatorilor scurse, contracte și alte documente a relevat atât amploarea acestor vânzări, cât și amploarea datelor vândute de către firmă.

Datele obținute pentru anchetă au dezvăluit informațiile colectate de Avast sunt largi, inclusiv căutări Google, căutări de locații și coordonate GPS de pe Google Maps, pagini LinkedIn și înregistrări video YouTube. Mai mult, au fost înregistrate și vizitelor pe site-urile pentru adulți.

Colectarea datelor a fost realizată până de curând prin intermediul pluginului browserului Avast, unul care oferă avertizări utilizatorului cu privire la site-urile web suspecte și dăunătoare. Un raport al cercetătorului de securitate și al creatorului AdBlock Plus, Wladimir Palant, în octombrie, a dezvăluit că pluginul a fost folosit pentru recoltarea datelor, ceea ce a determinat Mozilla, Opera și Google să elimine accesul la extensiile Avast.

De aceea vă recomandăm să folositi antivirusi cu licenta, evitati-le pe cele gratuite, siguranta datelor și confidențialitatea în spațiul virtual sunt importante!


Sursa informatiei: appleinsider.com
Avast a colectat datele utilizatorilor și le-a vândut către Google, Microsoft și alte companii